"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Kecoh Isu DNB, Apa Cerita Isu Jalenas Dengan High Speed Broadband Di Kuantan?

Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abididn di parlimen baru-baru ini mendakwa Menteri Kewangan, Datuk Seri Tengku Zafrul Aziz melantik syarikat Digital Nasional Berhad (DNB) yang tidak ada pengalaman dan infrastruktur untuk kendalikan teknologi 5G dengan kosnya mencecah RM11 billion.

Sususlan itu, saya tiba-tiba  teringat pula isu HighSpeed Broadband yang membabitkan kos jutaan ringgit di Pahang 10 tahun lalu. Sampai sekarang tiada kemudahan  yang dijanjikan.

Malah bila saya UP isu ini dulu, ada pembesar negeri kata projek yang dirasmikan PM Najib Razak itu sudah  berkubur. Wang jutaan ringgit sudah lebur dan syarikat yang kendalikannya kini sudah hancur. Laman web pun dah tiada. 

Maknanya Kerajaan Negeri Pahang wajar buka kertas siasatan terhadap isu ini. Dakwa pihak2 yang berkenaan termasuk JALENAS dan juga mereka yang terlibat. Boleh biarkan begitu saja tanpa ada apa tindakan? Sedaplah macam tu.

Mujurlah saya bukan ahli DUN yang boleh bawa isu ini ke sidang Dewan Undangan Negeri DUN untuk dijawab oleh pihak yang  berkenaan. Apa yang saya tau, bangunan JALENAS pun sudah bertukar jadi Tourism Pahang kat Malay Town. 

Ada sesiapa boleh maklumkan kepada saya, apakah status HIGH SPEED BORADBAND  di Kuantan ini? Kuantan dan jadi bandaraya, tp interner berkelajuan tinggi yg dijanjikan entah ke mana?  Mohon pencerahan (Dengan izin).

Suara Rakyat Marhaen,

BLOGGER CUCUMARKILAU (CMK) 

https://cucumatkilau.blogspot.my