"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Bersara Pilihan, CMK Umum Tak Akan Bertanding Bebas Lagi Pada PRU-15 !

  

Saja nak maklum, ramai shbt  brtanya sejak dr malam tadi  adakah saya akan bertanding lagi pada PRU15 ini. So, usia pun dah menjangkau 50 tahun pd 25 Mei lalu. Dngan ini saya umum, saya tidak akan bertanding sbgi CALON BEBAS lagi pada pilihanraya kali ini. Cukuplah dua kali saya sedekahkan RM5K + RM5K kpd kerajaan.  

Biarlah shbt2 yg lain pulak bertanding BEBAS.  Saya nak rehat, dah tua & 5 series dah. Biarlah yang terakhir di PRK DUN Chini pd Julai 2020 lalu. Sejarah mbuktikan sy tak pernah tarik diri dalam semua pilihanraya yg saya sertai walau  pun mendapat tawaran utk berbuat demikian.

Soal kalah menang belakang kira, tapi di atas nama perjuangan rakyat sy tidak tewas dalam permainan politik wang, saya tak lompat sana sini selepas rehat dari PKR pada 11.2.11 lalu. Saya konsisten dengan perjuangan rakyat biar pun tidak berparti dan hanya menjadi aktivis bebas. Saya tidak mengampu sesiapa bahkan boleh menegur sesiapa. 

Sy tidak khianat pada mandat rakyat walau pun sy boleh mengecapi kemewahan jika berbuat demikian. Maka itulah saya ambil keputusan BERSARA PILIHAN dari bertanding BEBAS pada PRU15.  Sebab rakyat tidak akan pilih mereka yang benar2 ikhlas utk perjuangkan serta  membela nasib mereka.

Rakyat hanya akan pilih siapakah yang banyak berikan dedak dan hulur duit kpd mereka setiap kali pilihanraya. Inilah amalan politik berlaku di Malaysia sejak sekian lama. Maka biarlah saya berehat (dengan izin). 

Mungkin bukan rezeki sy untuk bersuara dalam sidang DUN Pahang bagi perjuangkan isu rakyat seperti pencerobohan hutan, tanah, balak dll secara haram yang amat merugikan negeri ini. Juga bukanlh rezeki saya untuk memperjuangkan kerosakan alam sekitar dibuat oleh tangan2 manusia selama ini. Saya mohon undur diri dari tanding bebas PRU15 ini.

Bukan saya kata WAKIL RAKYAT lain tidak UP isu ini dalam Sidang DUN, tapi majoriti mereka sudah tidak mampu bersuara sebab sudah lali dengan adengan yang berlaku depan mata. So lebih baik diam untuk jaga kepentingan politik masing-masing. Sebab kadang2 penceroboh haram itulah yang banyak sumbangkan dana2 untuk perjalanan politik masing2. Tegur karang hilang pulak sumber untuk ditabur kpd rakyat.

 
Lebih baik diam dan pertahankan, cover line dan dakwa mereka yang bongkar buat fitnah. Dakwa dan saman mereka di mahkamah agar tidak  berani lagi untuk bersuara. Inilah hakikat yang berlaku sejak sekian lama. Maka ubahlah.
Salam perjuangan leluhur buat semua rakyat !

 
#caknademirakyat #suararakyatsuarakeramat

http://cucumatkilau.blogspot.com/2021/06/bersara-pilihan-saya-tidak-akan.html?m=1