"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Isu Terjah NGO Angkara, Tersiar Dalam Slot Rancangan "Titik Sentuhan" TV1 !


KUANTAN: Isu terjah jalan rosak di By Pass Bukit Sekilau ke Indera Mahkota dekat sini telah disiarkan dalam rancangan "Titik Sentuhan TV1" jam 7.30 malam tadi dan ulangannya jam 12.30 tengah malam dan 4.30 pagi esok. Demikian dilaporkan oleh NGO Angkatan Pembela Rakyat (Angkara) menerusi posting terbaru mereka. 



Difahamkan isu tersebut telah diterjah pada 22 Februari yang lalu, dan ia mendapat perhatian daripada pihak Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah Kuantan. Satu kenyataan balas dan jawapan terhadap isu itu telah dibuat di ruangan komen page rasmi Angkatan Pembela Rakyat (Angkara) pada 28 Februari.


Menurut Penyelaras Angkara, Mohd Shukri Mohd Ramli beliau telah dihubungi oleh krew penerbitan rancangan "Titik Sentuhan TV1" pada 10 Mac 2017. 


"Mereka berminat dengan isu tersebut dan mahu membuat rakaman. Saya kemudian telah membawa mereka ke lokasi untuk tujuan tersebut... Alhamdulillah dalam tempoh tak sampai dua minggu ia disiarkan oleh RTM malam tadi. Ini sesuatu yang baik dan saya ucapkan terima kasih atas sokongan RTM dan rakyat secara keseuluruhannya terhadap NGO Angkara. Sokongan semua amat dihargai dan menyemarakkan lagi api perjuangan untuk membela rakyat tanpa membezakan fahaman politik kepartian masing-masing", jelas Shukri.


Difahamkan pihak JKR Daerah Kuantan telah membaik pulih jalan tersebut pada hari yang sama rakaman TV1 dibuat. Tinjaun ke lokasi oleh krew 


Skuad Terjah juga mendapati kerja-kerja berkenaan selesai pada hari tersebut juga. Ini membuktikan, isu rakyat yang diperjuangkan oleh NGO Angkara mendapat perhatian daripada pihak terbabit. Ia satu pertanda baik, bahawa suara rakyat mula didengari. Orang ramai boleh layari laman blog eksklusif Angkara di www.angkaraterjah.blogspot.my.