"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Tragedi 'Go Kart' Tidak Jadi Pengajaran, "Sukan Bermotor" Tiba Lagi Di Kuantan


Apa Sudah Jadi?. Tragedi Maut Go Kart EimaRace 2016 Baru Saja Brlalu. Tiba2 Warga Kuantan Di Kejutkan Pula Dgn Satu Lagi Acara Sukan Permotoran Di Kenali "Formula Ace Drift" Di Perkarangan Stadium Darul Makmur Bermula Dr 30 Dis 2016 Hingga 1 Januari 2017 (Jumaat - Ahad) Ini.

Timbul Persoalan, Kenapa Acara Ini Boleh Di Benarkan?. Siapa Yg Luluskan? Dan Apakah Ia Dapat Persetujuan Serta Di Sokong Oleh Pihak Kerajaan (Logo2 Tertera Pd Kain Rentang). Inilah Yg Menjadi Kemusykilan Semua Pihak Skrg.

Jika Benar Di Sokong Kerajaan, Maka Ia Sesuatu Yg Amatlah Mengecewakan. Sepatutnya Acara Sukan Permotoran Ini Di Bekukan Dulu Penganjurannya Selepas Kemalangan Yg Meragut Dua Nyawa Penonton Di Indera Mahkota Sebelum Ini. Byk Isu Termasuk Kelulusan Dan Hal2 Keselamatan Di Dedahkan Agar Di Ambil Iktibar Oleh Kerajaan.


Namun, Amat Menghairankan. Seakan Tiada Apa2 Pengajaran Akibat Tragedi Itu Dan Langsung Tak Hormati Keluarga Mangsa Yg Terkorban Tiba2 Acara Ini Pula Di Adakan Menjelang Tahun Baru. Malah Lebih Sedih Lg Tertera Pula Logo "Visit Pahang 2017".

Tiada Apa Yg Dpt Kami Katakan Sbb Kuasa Pelaksana Di Tangan Mereka. Cuma Harapan Kami Agar Acara Ini Dapat Berjalan Dgn Baik Tanpa Ada Kejadian Yg Tidak Di Ingini. Malah Isu2 Soal Keselamatan Serta Kelulusan Tak Timbul Selepas Ini Nanti.

Acara Sudah Berjalan, Lesen Sudah Di Luluskan & Kebenaran Sudah Di Berikan. Apa Yg Boleh Kami Perkata Ialah Kekecewaan Teramat Sgt Kpd Pihak Terbabit Yg Benarkan Acara Ini Di Adakan. Hanya Rakyat Yg Boleh Menilai Semua Ini. 

Kita Tak Tolak Sukan, Tp Biarlah Acara Yg Sesuai Dgn Kehendak Rakyat. Jangan Hanya Fikirkan Soal Keuntungan, Suara Rakyat Di Nafikan. Majulah Sukan Utk Negara. Cakna Demi Rakyat.

MOHD SHUKRI B MOHD
RAMLI @ JAMALUDDIN
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]