"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Kisah Di Sebalik Video Kes Pergaduhan Penguatkuasa "MPK" Dengan Peniaga !


Susulan Tersebarnya Video Insiden Pergaduhan Antara Penguatkuasa Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) Yg Di Viralkan Hari Ini, Maka Kami Telah Berjaya Menerjah Beberapa Org Saksi Dan Pihak Yg Berkenaan Untuk Dptkan Maklumat Sebenar Kejadian Ini. Di Fahamkan Kejadian Ini Berlaku Akibat Tindakan PROVOKASI Peniaga Yg Terlebih Dulu Bertindak Menyerang Pegawai Penguatkuasa MPK.
Peniaga Pasar Malam Tidak Berlesen (Berniaga Secara Haram) Pd Asalnya Telah Begaduh Dgn Persatuan Pasar Lambak Yg Berniaga Secara Sah (Ada Permit). Lebih Memburukkn Keadaan Mereka Membawa Org Luar Pahang (Kemboja Dan Thailand) Utk Berniaga. Masalahnya Org Tempatan Pun Tak Akan Buat Begitu. Ini Menyebabkan Penguatkuasa Terpkasa Bertindak.
Berdasarkan Saksi Di Lokasi Kejadian. Pergaduhan Berpunca Drp Salah Seorang Perniaga Yg Tidak Berpuas Hati Dan Tak Mahu Akur Dgn Arahan. Beliau Kemudiannya Telah Bertindak Drastik Dengan Memukul Salah Seorg Penguatkuasa MPK. Ia Menyebakan Kekecohan Berlaku Dan Pegawai Yg Lain Terpaksa Masuk Campur. Di Fahamkan Lelaki Terbabit Telah Pun Di Tangkap Oleh Pihak Polis.
Sementara Itu, Sumber Dalaman MPK Pula Mendakwa Dalam Situasi Panik, Mmg Ada Pegawai Mereka Yg Telah Bertindak Luar Kawalan Seperti Dpt Di Lihat Pd Video Yg Di Viralkan. Pihak MPK Memandang Serius Perkara Ini & Sekiranya Ada Yang Bertindak Kasar, Tindakan Tegas Tetap Akan Di Ambil Termasuk Tata Tertib. MPK Bertegas Dalam Apa Saja Situasi, Pegawai Yg Bertugas Perlu Kawal Emosi & Tidak Bertindak Melulu. Mereka Perlu Sedar Sebagai Penjawat Awam, Tidak Wajar Bertindak Balas Sedemikian Rupa.
Apapun, Di Faham Pihak MPK Akan Menjalankan Siasatan Rapi Terhadap Insiden Ini. Video Yg Di Viralkan Oleh Org Awam Itu Kini Telah Tersebar Dgn Meluas Di Laman Sembang Sosial, Terutamanya Facebook & WhatsApp. Rata-Rata Menyalahkn Penguatkuasa MPK Yg Kononnya Bertindak Zalim Dgn Membelasah Peniaga Terbabit.
Justeru, Org Ramai Terutamanya Warga Kuantan Di Minta Bersabar Dan Berhati2 Menyebarkan Video Berkenaan. Ini Kerana Segala Yg Berlaku Wajar Di Lihat Dr Kedua-Dua Belah Pihak. Pertama, Kenapa Lelaki Itu Di Belasah Dan Punca Kejadian.
Laporan Selanjutnya Akan Menyusul. Kepada Saksi2 Yg Berkenaan (Melihat Kejadian Tersebut) Di Minta Tampil Utk Salurkan Maklumat Yang Berkenaan. Angkara Terjah, Cakna Demi Rakyat.
"PEOPLE'S JUSTICE VOICE"
MOHD SHUKRI MOHD RAMLI
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]

www.angkatanpembelarakyat.blogspot.my