"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Kerajaan Di Gesa "Hentikan Segera" Isu Ceroboh Hutan Simpan Dekat Kuantan !


Apa Sudah Jadi?. Akibat Kerakusan Pihak "Tertentu" Menarah Dan Menceroboh Hutan Simpan Bukit2 Sekitar Bandar Kuantan, Kini Rakyat Terpaksa Hidup Dalam Risiko. Mereka Rakus Mengaut Hasilnya, Tapi Rakyat Yg Tidak Berdosa Kini Jd Mangsa Berhadapan Situasi Ini. Tambahan Pula Ketika Selepas Hujan Melanda. Tanah Berselut Dan Pasti Berdebu Selepas Ini Bila Kering. Lokasi Kejadian Di Taman Pelindung, Beserah (foto). 


Persoalannya Kenapa Hutan2 Simpan Di Kuantan (Sekitar Bandar) Boleh Di Tarah / Di Teroka Sesuka Hati Tanpa Halangan Oleh Mereka?. Mana Pg Pihak Berkuasa Hutan Yg Sepatutnya Memantau Dan Menghalang Perkara Ini?. Kenapa Menikus? Diam Seribu Bahasa?. Tutup Mata Melihat Adengan Ini Berlaku?. Sedarkah Kalian.. Jika Terjadi Malapetaka Dan Bencana.. Siapa Yg Akan Menanggung Akibatnya?. Adakah Mereka Semua Ini Mahu Bertanggungjawab?. Adakah Para Penceroboh2 Ini Akan Tampil Membantu Jika Terjadi Apa2?. Drp Info Shbt2, Sekitar Kawasan Bukit Galing Dan Bukit Pelindung Telah Di Teroka Dgn Serius. Bkt Galing (Telah Di Ambil Balak Berdekatan UIA Dan Bkt Galing Kem). Mana Kala Bukit Pelindung Pula Di Teroka Utk Pembinaan Taman Perumahan. Kini, Bukit Beserah Pula Bakal Menjadi Mangsa Kerakusan Mereka.



Mohon Pencerahan, Undang2 Mana Yg Benarkan Bukit2 Yg Jadi "Pasak Bumi" Sekitar Kuantan Ini Di Teroka Utk Pembangunan. Lupakah Kalian Dgn Tragedi Highland Tower?. Siapa Punya Angkara?. SOP Mana Yg Mereka Ikut?. Kenapa Langgar Segalanya?. Di Mana Integriti Dan Ketelusan Dlm Menjalankan Amanah Rakyat?. Asal Masuk Hasil, Semua Di Pandang Sebelah Mata?. Rakyat Akhirnya Jadi Mangsa Dan Tanggung Derita. Justeru Itu Kami Menggesa Kerajaan Negeri Pahang Hentikan Segera Aktiviti Pembangunan Di Kawasan Bukit (Hutan Simpan) Sekitar Kuantan Skrg. Sedarlah, Hutan Simpan Adalah Hak Yg Perlu Di Pelihara Utk Di Nikmati Oleh Generasi Akan Datang. Ini Bukan Hulu Pahang, Ini Dlm Daerah Kuantan Yg Menempatkan Ibu Negeri Pahang Darul Makmur. Sudahlah Rakyat Di Dera Dgn Aktiviti Perlombongan Bauksit. Kini Mereka Sengsara Pula Dgn Aktiviti Pembangunan Yg Mengorbankan Hutan Simpan Bukit2 Utama Sekitar Bandar Kuantan. Selamatkan Alam Sekitar. Jgn Dek Kerana Untung Dunia, Alam Sekitar Di Korbankan Dgn Rakus Tanpa Memikirkan Impaknya Di Masa Yg Akan Datang. Cakna, Demi Rakyat. Rakyat Di Dahulukn. "People's Justice Voice" MOHD SHUKRI B. MOHD RAMLI @ JAMALUDDIN Penyelaras NGO Angkatan Pembela Rakyat [ A N G K A R A ] *** Ada Isu2 Rakyat? Salurkan Dan Jom Support NGO Angkatan Pembela Rakyat (ANGKARA), Sila LIKE Pages https://www.facebook.com/angkatanpembelarakyat