"ANGKARA DEDAH, ANGKARA TERJAH ... BILA SEMUA BUAT TAK KISAH !!. CAKNA DEMI RAKYAT"

Insiden 'Lembu Masuk Lebuhraya', NGO Bongkar Banyaknya Pagar Bocor Di LPT


TERJAH ~ Isu Pagar2 Lebuhraya Pantai Timur Yg Sudah Tidak Selamat Dan Mengancam Nyawa Pengguna Jalanraya. Ia Menyebabkan Mudah Di Bolosi Oleh Binatang Sprti Babi, Harimau, Kerbau, Lembu Dan Sebgainya.



Edisi Terjah 10 Jan 2017 (Jam 2.00 Ptg) Di LPT2 Di KM339.2 (Laluan Paka - K.Trg) Telah Berjaya Membongkarkan Terdapat Byk Pagar Lebuhraya Yg Rosak & Berlubang Di Percayai Menjadi Laluan Keluar Masuk Binatang2 Terutama Lembu Ke Kawasan Lebuhraya.

Inilah Yg Menjadi Punca Lembu2 Bebas Berkeliaran Atas Jalanraya & Mengancam Keselamatan Org Ramai. Byk Lg Lokasi Sebegini Yg Di Kenal Pasti Di Lokasi2 Lain Sepanjang LPT1 Dan LPT2. Nantikan Edisi Terjah Selanjutnya Menyusul.
Antara Isu2 Lain Yg Di Kenalpasti Sprti :-
- Ada Pintu Pagar Yg Tidak Berkunci, Jd Laluan Binatang Keluar Masuk.
- Simen Konkrit Tiada Antara Pagar Dgn Tanah Menyebabkan Ia Tidak Kukuh.
- Ada Lokasi Terdapat Kandang Lembu Di Bina Betul2 Di Tepi Lebuhraya.
- Pagar Yg Di Tutupi Pokok2 Yg Menjalar (Renek) Jd Rosak Mudah Lembu Panjat.
- Hutan Semak Samun Tak Di Bersihkan, Jd Lokasi Lembu Cari Makan.
- Pagar Hijau Yg Di Gunakan Sudah Tidak Sesuai, Dan Tidak Berkualiti Lagi WAJIB Di Ganti Sbb Itu Tanggung Jawab Konsesi.


Pengguna Bayar Tol Lalu Lebuhraya Untuk Lebih Selesa & Selamat. Tp Apa Guna Ia Lebih Bahaya Dari Jalan Biasa (Kelajuan 110KM/J). Binatang Pula Begitu Mudah Keluar Masuk Dan Bahayakan Keselamatan Terutamanya Pada Waktu Malam Hari.


Papantanda "Awas Lembu" Di Lokasi Tertentu Menunjukkan Pihak Konsesi Tahu Binatang Banyak Berkeliaran Di Kawasan Itu. Papan Tanda Bukanlah Langkah Keselamatan Yg Terbaik Pd Masa Ini Kerana Penambahbaikan Yg Wajar Ialah Meningkatkan Tahap Kualiti Pagar2 Di Sepanjang Lebuhraya.

Dengan Kos Keuntungan Jutaan Ringgit Yg Di Punggut Setiap Bulan, Maka Sudah Menjadi Tanggungjawab Konsesi Mengantikan Pagar Sedia Ada Dgn Yg Baru Lebih Teguh, Kukuh Dan Selamat. Kelemahan Ini Perlu Di Beri Perhatian Bukan Dengan Pacak Papan Tanda Semata2, Sedangkan Ia Memperjudikan Nyawa Pengguna Lebuhraya Yg Mahukan Perkhidmatan Terbaik Sebenarnya


Justeru, Kerajaan Perlu Cakna Dan Bertegas Dlm Menangani Isu Ini. Kita Tidak Mahu Lg Statistik Kematian Akibat Kemalangan Langgar Lembu Terus Meningkat. Konsesi Lebuhraya Perlu Keluarkan Bajet Untuk Tukar Pagar Demi Keselamatan Orang Ramai.

Jgn Hanya Mengejar Keuntungan Semata2 Tp Tanggung Jawab Sosial Sebegini Langsung Tidak Di Beri Keutamaan. Ubah Kualiti Pagar Sebelum Ia Bertambah Parah. Cakna Demi Rakyat. #ANGKARA@TERJAH


MOHD SHUKRI B MOHD
RAMLI @ JAMALUDDIN
Penyelaras NGO
Angkatan Pembela Rakyat
[ A N G K A R A ]
www.angkaraterjah.blogspot.my
*** Anda Isu Rakyat? Laporkan Kepada Skuad Terjah. Dptkan Isu2 Terjah Terkini Di https://www.facebook.com/angkatanpembelarakyat